что дают челленджи в айзеке
The Binding of Isaac вики
Испытания (Flash)
В дополнении The Wrath of the Lamb был введен режим Испытаний (Challenges) — т. е. прохождения игры с определенными условиями, где персонаж стартует с особыми артефактами или настройками, и некоторыми ограничениями, такими как отсутствие Сокровищниц или проклятия на каждом этаже. После прохождения испытаний протагонист открывает новые предметы и получает достижения. Прохождение испытаний также считается за прохождение игры.
Примечание: Пропуск цели через комнату Я-ОШИБКА или артефактом Нам Нужно Глубже приведёт к невозможности пройти испытание, пока вы его заново не пройдёте.
Испытания
(Dark was the Night)
Накладывает Проклятие Тьмы на всех этажах, отсутствует карта.
Уровень удачи минимален, большая вероятность проклятий на уровнях, отсутствуют начальные артефакты. Отсутствуют Комнаты сокровищ.
Победа над первым боссом в Некрополисе XL вместо Мамы будет означать прохождение испытания.
Исаак начинает игру с предметом Мёртвая кошка.
На уровнях присутствуют Комнаты сокровищ.
В начале игры даётся предмет Заражение и Плакса (Артефакт).
Отсутствуют Комнаты сокровищ.
(The Doctor’s Revenge!)
Отсутствуют Комнаты сокровищ.
Исаак начинает игру с Кубиком мяса 4-го уровня.
Отсутствуют Комнаты сокровищ.
Отсутствуют Комнаты сокровищ.
Исаак был сегодня хорошим мальчиком
(Isaac Was Good Today)
Исаак начинает игру со Святым Граалем и Нимбом.
Отсутствуют Комнаты сокровищ.
Если вы не разблокировали Преисподнюю, даже если вы были там через дьявольский люк, то вы не сможете пройти испытание. Появится сундук, и персонаж получит возможность победить Сердце Мамы без шанса продолжить испытание.
Исаак начинает игру без ничего (в том числе без D6, даже если он разблокирован).
Отсутствуют Комнаты сокровищ.
Для разблокировки артефакта Папочкины Длинные Ноги не нужно проходить все испытания, достаточно пройти только это (победить Исаака).
Испытание (изначально закрытое) открывается победой над Исааком в Соборе в обычном прохождении игры.
Challenges
Challenges are unique runs that typically start the player off with one or more specific items or modifies game mechanics to make the game more difficult. Completing challenges unlocks new content for the game.
Challenge list [ ]
Name | Conditions | Goal | Unlocked by | Unlocks |
---|---|---|---|---|
1x. N/A | ||||
2x. Scat Man | Starts with: Skatole, 9 Volt, Butt Bombs, E Coli, BFFS!, Thunder Thighs, Dirty Mind, and Mysterious Candy. |
Blindfolded (cannot use tears). Damage must be primarily done with the friendly Dips spawned by Dirty Mind.
All enemies (including bosses) are doubled. An enemy’s double can be an alternate version, such as a champion. Enemies in challenge rooms are not doubled (possibly a bug).
Что дают челленджи в айзеке
1. Pitch Black (Кромешная тьма)
Проклятие тьмы, проклятие неизвестности.
Комнаты сокровищ присутствуют. Нет магазинов.
Открывает Rune of Hagalaz ( Разрушает все препятствия кроме нерушимых и ям ).
Стартовые артефакты: номер один, кишечная палочка, бомбы из задницы, слив, окаменевшая какашка.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Открывает Rune of Jera (удваивает пикапы и сундуки).
3. Head Trauma (травма головы)
Стартовые артефакты: маленькая планета, соевое молоко, маленький камень и железный слиток.
Открывает Rune of Ehwaz ( создаёт дверь на следующий этаж ).
4. Darkness Falls (тьма наступает. )
Стартовые артефакты: пентаграмма, мёртвая птица, вавилонская блудница, лезвие бритвы, жертвенный кинжал и тёмная материя.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Открывает Rune of Dagaz (убирает проклятия, даёт одно синее сердце. Не убирает проклятие Лабиринта)
Стартовые артефакты: сало, маска позора, ням-сердце, громовые бёдра
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Нужно разблокировать Магдалину.
Открывает Rune of Anzus (открывает всю карту, показывает все виды секреток)
6. Solar System (солнечная система)
Стартовые артефакты: трансцендентность, сдержанное восхищение, один навсегда, нимб из мух.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Пройти игру с тремя спутниками ( для разблокировки ).
Открывает Rune of Perthro (меняет все предметы в комнате)
7. Suicide King (Король-самоубийца)
Стартовые артефакты: Рвотный корень, мистер мега, моё отражение, случайная пилюля.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Победить сердце мамы 11 раз.
Открывает карту короля-самоубийцы (убивает, может дропнуть артефакты.
8. Cat Got Your Tongue (язык проглотил)
Стартовые артефакты: голова Гаппи, хвост Гаппи, комок шерсти Гаппи.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Превратиться в Гаппи нужно.
Открывается Rune of Algiz (даёт неуязвимость на 30 секунд).
9. Demo Man (подрывник)
Стартовые артефакты: спичка, фетус, детонатор.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Нужно открыть зародыша в банке.
Открывается карта Хаоса (убивает всех, кроме Сумашествия, с первого удара).
Стартовые артефакты: ням-сердце, сырая печень, компас, жёлтая карта, синяя карта, сердце айзека.
Есть комнаты сокровищ и магазины.
Нужно открыть Магдалину.
Открывается кредитная карта (бесплатный предмет в магазине).
11. Glass Cannon (стеклянная пушка)
Стартовые артефакты: Эпичный зародыш, рога Локи.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Нужно разблокировать Эпичного зародыша и рога Локи.
Открывается The Rules Card (редкая карта, которая даёт подсказки).
12. When Live Gives You Lemons (когда жизнь даёт тебе лимоны)
Стартовые артефакты: лимонная авария, 9 вольт, одеяние, лимонная вечеринка (пилюля).
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
Открывается Card Against Humanity (карта против человечества) ( по всей комнате спавнит калл).
Стартовые артефакты:Пиро, боб, чёрный боб,
9 вольт, бомбы из задницы.
Комнат сокровищ нет, но есть магазины.
14. It’s in the Cards (дело в картах)
Стартовые артефакты: колода карт, базовая колода, батарейка, батарейка ААА (тринкет), 2 случайных карты Торо.
Комнат сокровищ нема. Но есть магазины.
Открывается SMB Super Fan (все статы увеличены!)
15. Slow Roll (Неторопливый каток)
Стартовые артефакты: Полифемус, моё отражение, стрела Купидона.
Комнат сокровищ нема. Го есть магазины.
Цель: Мама. (Уже не твоя)
Открывается Swallowed Penny.
16. Computer Savvy (Компьютерная смекалка)
Стартовые артефакты: Технология, Технология 2, Сгибатель ложек.
Открывается Robo-Baby 2.0.
17. Waka Waka (Вака-Вака)
Стартовые артефакты: Странное влечение, Анти-гравитация.
Комнаты сокровищ нема, но есть магазины.
Открывается (Death’s Touch)
18. The Host (Хозяин)
Стартовые артефакты: Паук малыш, Плакса, (Брелок) Клещ.
Комнаты сокровищ нет, но есть магазины.
Открывается Technology 0.5.
19. The Family Man (Семьянин)
Стартовые артефакты: Братик Бобби, Сестра Мэгги, Папин Ключ, Лучшие друзья навсегда!, Гнилой малыш.
Комнат сокровищ нет, магазины есть.
Нужно разблокировать Папин Ключ и Оно Живое для того. чтобы разблокировать сам челлендж.
Открывается Epic Fetus.
20. Purist (Чистейший).
Комнат сокровищ нет, магазины есть.
Нужно победить Маму один раз, чтобы разблокировать челлендж.
Открывается Rune of Berkano.
Комнаты сокровищ есть (наконец-то!), магазины есть. Отличается от обычного уровня размером в 3-4 раза больше обычного.
Нужно победить Маму, чтобы открыть.
Открывается Золотое сердце.
Комнаты сокровищ есть, магазины есть. Всё ускоряется в 2 раза. Запускается таймер на 16 минут (обратный отсчёт). После истечения времени сносится по половине сердца каждые несколько секунд.
Нужно победить Маму.
Открывается Get Out of Jail Free Card.
23. Blue Bomber (Синий подрывник)
Стартовые артефакты: Камикадзе!, Пироманьяк, Братик Бобби.
Комнаты сокровищ нет, но есть магазины.
24. PAY TO PLAY (ЗАПЛАТИ ЧТОБ ИГРАТЬ)
Стартовые артефакты: Мешочек с монетами, Братик Бобби, Деньги=Сила, 50 монет.
Комнат сокровищ нема, а магазины есть. Открытие любой двери стоит 1 монета.
При получении любого вида урона из персонажа будут падать монеты.
При потере всех монет персонаж погибает.
Открывается 2 новых пилюли.
25. Have a heart (Имея Сердце)
Стартовые артефакты: Очарование вампира.
Комнаты сокровищ есть, как и магазины. С самого начала у персонажа 11 пустых контейнеров здоровья из 12. Все красные сердца заменены на сдвоенные монеты. Карты (кроме карты Солнце) и артефакты заполнения контейнеров работать не будут, но работает пилюля, которая полностью восстанавливает здоровье.
Открывается 2 новых пилюли.
26. I RULE! (Я ВЛАСТВУЮ!)
Комнаты сокровищ не найдены, но магазины найдены.
Прохождение испытания проходит на Сложном уровне игры.
Открывается Фишка для покера.
Стартовые артефакты: Громовые бёдра, Какашка, Мозг Боба (х3).
Комнат сокровищ нема, есть магазины.
28. PRIDE DAY! (ДЕНЬ ГОРДЫНИ!)
Стартовые артефакты: Трёхдолларовая банкнота, Радужный малыш, (брелок) Радужный червь.
Комнаты сокровищ потеряны, но не магазины.
Нельзя изменять брелок, так как червь работает как клещ (как бы странно это не звучало.)
29. Onan’s Streak (Жила Онана)
Стартовые артефакты: Шоколадное молоко, Книга Белиала.
Открывается Kidney Stone.
30. The Guardian (Защитник)
Стартовые артефакты: Святой Грааль, Копье Судьбы, Сердце Исаака, Боксерская груша.
Открывается Blank Rune.
31. Backsaawards (Наоборот)
Стартовые артефакты: Случайный набор из 10 артефактов.
Комнат сокровищ нема, но есть магазины.
Забег начинается с конца игры. Каждый пройденный этаж герой поднимается всё выше, теряя по одному последнему артефакту (по списку) и контейнеру здоровья.
После прохождения Лазарь истекает кровью.
32. Aprils Fool (Апрельский дурачок)
Комнаты сокровищ и магазины присутствуют. Миникарта показывает не те комнаты, активируемые артефакты меняются после использования, пикапы и пассивные артефакты не те, что на пьедесталах, то же самое с пикапами.
Цель: Сердце Mамы (The Bloat)
После прохождения у Мэгги появляется пилюля Speed Up.
33. Pokey Mans (Карманные друзья)
Стартовые артефакты: Дружелюбный шар, Мамины тени.
Комнат сокровищ нема, иди в магазины.
Дружелюбный шар при использовании призывает на сторону героя случайного очарованного монстра. После смерти призванного врага Дружелюбный шар полностью заряжается и готов к использованию.
Открывается Заряженный ключ.
34. Ultra Hard (Ультра сложно)
Комнаты сокровищ и магазины есть.
После прохождения у Самсона появляется Сердце ребёнка.
Стартовые артефакты: Резиновый клей, стрела Купидона.
Комнат сокровищ нет. Есть магазины.
Герой выстреливает огромной спектральной слезой, которая отскакивает от стен.
Урон из скорострельность изменить нельзя.
Daily Challenges
The daily challenge (or daily run) is a unique run generated every day. Daily Challenges were introduced in The Binding of Isaac: Afterbirth. Daily challenges start the player off with a specific character, seed, end-stage, difficulty and set of starting items. The player is scored and placed on a global leaderboard after ending the run. The run can only be played once per day, but an unscored practice run is unlocked afterward, which is identical to the Daily Run but can be played multiple times. Unlike regular runs, the Daily Run cannot be continued; exiting the Daily Run will end it and disallow further progress.
All unlockables are available during daily challenges (the game acts as if full game completion was attained for this save file). Daily runs cannot be played if mods or the debug console are active. However, mods can be used on practice runs, after finishing a daily run for that day. Finally, achievements are disabled during daily challenges.
Contents
Curated daily runs [ ]
Currently, the game has 52 curated daily runs a year. Each curated daily run offers a different challenge, some quirks, and some restrictions. The list of the disclosed daily runs can be seen here.
Score [ ]
Score plays a bigger role in daily challenges, as the player is ranked in the leaderboards by their score. Having a strategy that accounts for how the score is handled is important in achieving an optimal score.
Below is a list of all the starting points for each character.
The final score is calculated based on several bonuses and a few penalties:
Stage Bonus [ ]
Stage bonus is pretty straightforward: a fixed value given to each floor you reach. To reach a floor, you need to clear the previous one. Stage bonus is immune to floor restarts (ie: when using Forget Me Now or a 5-pips Dice Room, and cannot be pushed higher than 20,000.
Floor reached | Bonus points |
---|---|
Basement 1 | 500 |
Basement 2 | 1,000 |
Caves 1 | 1,500 |
Caves 2 | 1,500 |
Depths 1 | 2,500 |
Depths 2 | 2,500 |
Womb 1 | 3,000 |
Womb 2 | 3,000 |
Cathedral / Sheol | 3,000 |
Chest / Dark Room | 4,000 * |
* The Chest and The Dark Room will not yield any «floor bonuses» by themselves, but you do get 4,000 points for killing Satan or Isaac, or otherwise reaching the 11th floor
Therefore, by reaching these floors, the total Stage bonus gained is as follows:
Floor cleared | Total bonus |
---|---|
Basement 1 | 1,000 |
Basement 2 | 2,000 |
Caves 1 | 3,500 |
Caves 2 | 5,000 |
Depths 1 | 7,500 |
Depths 2 | 10,000 |
Womb 1 | 13,000 |
Womb 2 | 16,000 |
Cathedral / Sheol (reached) | 16,000 |
Cathedral / Sheol (boss killed) | 20,000 |
Chest / Dark Room | 20,000 |
Exploration Bonus [ ]
Exploration bonus is awarded for visiting rooms, clearing rooms and killing enemies. The damage penalty calculation results in a damage penalty proportional to the players exploration bonus, this means that the player will receive a larger damage penalty the higher their exploration bonus is. The maximum damage penalty is limited to 80% of the exploration bonus.
Room Bonuses [ ]
Each room will have its visited and cleared bonus value assigned according to its type and size, with 2×1 and 2×2 rooms accounting for twice the bonuses for visiting and clearing.
Rooms will default to 10 points for visiting and 40 for clearing if not stated otherwise. Red rooms are worth the same amount as the type of room that they generate as. The table below accounts for the size of Boss Rush, Hush and Black Market rooms, the reader should take care not to double these values again.
Room type | Visited | Cleared |
---|---|---|
Normal room | 10 | 40 |
Arcade | ||
Sacrifice Room | ||
Challenge Room | 200 | |
Boss Challenge Room | 300 | |
Mini-Boss Room | 70 | |
Boss Room | 100 | |
Boss Rush | 20 | 1000 |
Hush Room | 20 | 1000 |
Shop¹ | 30 | |
Treasure Room | 30 | |
Library | 30 | |
Curse Room | 50 | |
Devil Room | 50 | |
Angel Room | 50 | |
I AM ERROR room | 60 | |
Secret Room | 60 | |
Bedroom | 60 | |
Vault | 60 | |
Dice Room | 60 | |
Super Secret Room | 160 | |
Black Market | 160 |
1 If Greed is inside, the shop is considered a mini-boss room and worth 70 points for clearing instead of 40
Enemy Bonuses [ ]
According to the formula, a single enemy in a room is worth 5 points; 2 enemies are worth 6 points each; 5 enemies 7 points each and so on. Only enemies that spawn on room entry are worth points and count towards the number of enemies in the room, this makes enemies in Challenge Rooms, Boss Rush and those spawned by other enemies worth no points.
Angels spawned by Sacrifice Room spikes or by blowing up angel statues will grant 300 points each.
Schwag bonus [ ]
Schwag bonus depends on the raw amount of pickups you collected throughout the run; it has an upper limit and it’s tied to the item penalty. On the daily leaderboards, you can often see high-ranking people sporting considerable amounts of schwag points, obtained through the means of some kind of «break», as well as many cheaters forging their bonuses as much as the integer limits allow them to.
The game computes the schwag bonus on every engine update, plus once more before showing the final score from a daily run, and it’s defined as follows:
You can easily see how Schwag usually caps at 5,452 when not considering the PickupBonus.
The Pickup Bonus [ ]
Every time you collect a pickup that is used in the formula above (HP containers, any kind of heart, coins, bombs, keys and batteries) another value is computed: this value is uncapped and can reach the limits of a signed integer, and keeps the tally of everything you’ve picked up so far. Every consumable has its own value:
Pickup type | Variant | Points |
---|---|---|
Hearts | Half Red | 1 |
Eternal | 1 | |
Half Soul | 1 | |
Red | 2 | |
Soul | 2 | |
Black | 2 | |
Gold | 2 | |
Scared | 2 | |
Blended | 2 | |
Double | 4 | |
Coins | Penny | 1 |
Double | 2 | |
Lucky | 2 | |
Nickel | 5 | |
Dime | 10 | |
Bombs | single | 2 |
Double | 4 | |
Golden | 35 | |
Keys | single | 6 * |
Key Ring | 4 | |
Golden | 35 | |
Batteries |
Once this value is computed, the game will obtain a «final pickup bonus» to add to the formula above and return the definitive amount of Schwag:
16,329 points seems to be the upper limit for the Schwag bonus. Adding more pickup points doesn’t seem to affect it past that value, even with preposterous amounts (1,874,919,423) Schwag will always cap at 16,329.
Rush bonus [ ]
Rush bonus is awarded to the player upon obtaining the event flag relative to either clearing Boss Rush or killing Hush. Restarting the floor will clear the flag; therefore, it’s not possible to obtain multiple bonuses — the maximum amount of obtainable points is fixed to 9,999 when clearing both events.
Event | Points |
---|---|
Boss Rush | 4,444 |
Hush | 5,555 |
. or Lamb Bonus [ ]
Mega Satan bonus [ ]
A 6,666 points bonus awarded to players after killing Mega Satan in a daily run (Sunday only, unless curated). Restarting the floor by any means will not allow the player to obtain multiple bonuses.
Damage penalty [ ]
Damage penalty is the amount of lost points for suffering damage in a daily run. Its formula is defined as follows:
Being tied to the exploration bonus, it means that getting hit once in the whole run bears different weights depending on how much you kill and explore:
The same hit will come with a progressively heftier price the more rooms you explore and clear, and the more enemies you kill. Assuming the same number of hits and rooms explored, it doesn’t matter if the hit happened in chapter 1 or chapter 4.
Some kind of hits count as twice the damage, ie: when getting hit by a Champion, walking on Spikes or otherwise losing a full heart by harm.
Exceptions [ ]
Not all forms of damage will add to the damage penalty, there are, in fact, many exceptions:
Time penalty [ ]
Time penalty is how many points you lose in a run for spending time clearing floors, and it varies according to the events you’ve cleared throughout the run.
The formula(s) behind time penalty are as follows:
Where SecondsPenalty is:
And, in turn BaseStagePenalty is the sum of several fixed amounts of points per each stage and event, called «Expected Stage Times»:
Stage reached / event | Value |
---|---|
1 (Basement 1) | 60 |
2 (Basement 2) | 60 |
3 (Caves 1) | 120 |
4 (Caves 2) | 180 |
5 (Depths 1) | 180 |
6 (Depths 2) | 300 |
Boss rush cleared | 240 |
7 (Womb 1) | 300 |
8 (Womb 2) | 360 |
9 (Blue Womb) | 360 |
10 (Sheol / Cathedral) | |
11a (Dark Room / Chest) | 420 * |
11b (Mega Satan) | 420 |
12 (The Void) |
* from killing Satan / Isaac in stage 10
Using a Forget Me Now or a 5-pips Dice room will not alter those values.
Item penalty [ ]
Item penalty is the amount of points lost for collecting items throughout the run. As far as the game is concerned, an item can be both a collectible (actives, passives) or a pickup (anything making up the Schwag bonus).
The formula is as follows:
where
where Ending is a «game ending status»:
Ending | Value |
---|---|
0 | None |
1 | Game Over |
2 | Mom |
3 | The Womb |
4 | Sheol |
5 | Cathedral |
6 | Dark Room |
7 | The Chest |
8 | Mega Satan |
9 | Greed mode |
10 | . |
11 | The Void |
In short, the game rewards you for going further with as little as possible. Item penalty has an upper bound to
80% of the Schwag bonus. Schwag bonus has a high impact on the Item penalty.
Curiously, quitting the run in the Void grants a slightly higher item penalty, as Ending will be set to «Game Over» (1), meaning the Item penalty will only be divided by 2.5.
- что дают чек биты
- что дают человеку гири