что делает стенд джорно
Самые мощные станды из JoJo.
ПРИСУТСТВУЮТ СПОЙЛЕРЫ ИЗ 6, 7, 8 ЧАСТИ МАНГИ И EYES OF HEAVEN!
Станд/стенд (スタンド) — сверхъестественная сила, физическое проявление духовной силы своего владельца.
В древности, на Землю упал метеорит, содержащий неизвестный человечеству вирус. Попадая в организм человека, он моментально поражает его. Оказавшийся на месте происшествия старик взял частицы метеорита, и более детально изучил свойства вируса на опытах. Оказалось, вирус убивает человека с вероятностью около 90%, но в ином случае — даёт станд. Старик сделал из этих частиц метеорита несколько Стрел. До 21-го века, вероятно, дожили некоторые люди, чья родословная когда-то имела станд, потому они также являются носителями подобной силы.
Во времена событий JoJo no Kimyou na Bouken Part 3: Stardust Crusaders число носителей стандов в мире увеличилось, поскольку Агенты Дио, с помощью Стрел, искали себе помощников для борьбы с Джостарами и построением Рая на Земле. После победы над Дио, Джотаро и Польнареффу пришлось разделиться и отправиться в путешествие по миру, чтобы разыскать и остановить владельцев стандов, дабы они не совершили ничего плохого. Таким способом, Джотаро разбирается со стандами в Азии, а Польнарефф — в Америке. В итоге, они встречаются в Италии, где идёт война в глубинах мафиозной группировки, чьим преимуществом в криминальном мире были станды. Также стоит отметить, что Фонд Спидвагона принимал основное участие в изучении стандов и Стрел, и, возможно, многие вещи, связанные с историей и силой стандов, остались за кадром.
Во время своего путешествия по Америке и Европе, Польнарефф смог узнать одну из тайн стандов. Если в станд попадёт Стрела с тем же самым вирусом, то он достигнет стадии Реквиема. Эта стадия — идеальная форма станда, у которого все характеристики, от силы до прочности, прокачаны до абсолюта. Стадией Реквиема смогли заполучить Польнарефф и мафиозник Джорно Джованна.
Однако, помимо Реквиема, в JoJo no Kimyou na Bouken Part 6: Stone Ocean становится ясным, что существует особая категория стандом — Райские. Первыми о них узнали Дио и Энрико Пуччи. Райские станды не всегда Реквиема, их предназначение совершенно иное, и Пуччи его выполнил — построил Рай на Земле. Первым Райским стандом был C-Moon, в последствии ставший Made in Heaven. Также, в альтернативной Вселенной известен The World Over Heaven, принадлежащий Дио, вознесённому на небеса.
Времена событий JoJo no Kimyou na Bouken Part 7: Steel Ball Run и JoJo no Kimyou na Bouken Part 8: JoJolion доказывают, что станды — это явление далеко не одной Вселенной, и вирус был распространён на параллельные Вселенные. В этой Вселенной сила стандов передавалась с помощью Видящих Стен — гор, появившихся в результате естественного природного явления, наделяющих некоторых людей, находящихся рядом с ними, силой станда. Помимо Видящих Стен, передатчиком вируса является Святой Труп — останки трупа создателя всех Вселенных, предположительно, Иисуса. На данный момент, изучения этих явлений как раз и проводятся в манге.
Говоря о самых сильных стандах из существующих, можно составить целый список, чья мощь невероятна высока. А конкретно:
8) The World — станд Дио Брандо. Известно, что данный станд, как личность, сама по себе довольна жестока. Если бы не доминирование со стороны Дио, The World вполне мог бы выйти из под контроля.
Основная способность: Остановка времени.
Остальные преимущества: Сверхсила, чувствительность, скорость (быстрее скорости света), сверхточность.
7) King Crimson — станд Дьяволо. Станд, как личность, не умеет выражать ничего, кроме раздражённости и гнева. Он полностью подконтролен боссу мафии.
Основная способность: Отмотка времени на 10 секунд, предсказывание ближайшего будущего (Эпитафия), стирание временных рамок.
Остальные преимущества: Суперскорость, большой потенциал разрушающей силы.
5) Star Platinum: The World — станд Джотаро Куджо. Ещё до появления силы The World, Star Platinum был невероятно силён, и, во время сражения с Дио, станд обрёл новую способность — остановку времени. По словам Джотаро, личность Star Platinum очень жестокая и молчаливая.
Основная способность: Остановка времени,
, град ударов.
Остальные преимущества: Суперсила, сверхскорость (быстрее скорости света), прокачанный инстинкт самосохранения, сверхточность, улучшенное зрение, улучшенное дыхание, удлинение конечностей (по итогу, Араки забыл).
4) Dirty Deeds Done Dirt Cheap — станд Фанни Валентайна. Вся мощь и сила этого станда создают D4C особый шарм, отсутствующий у остальных стандов. D4C полностью подвластен своим разумом Валентайну, однако, Валентайн не раз обращался к своему станду как к разумному существу.
Основная способность: Перемещение между измерениями, изменения судьбы (перенаправление несчастья, оставляя на своём пути только удачу).
Остальные преимущества: У D4C прокачано абсолютно всё — он имеет огромную разрушительную силу, сверхскорость, сверхточность, оставляя за собой ещё потенциал для дальнейшего развития.
[?] 3) Tusk — станд Джонни Джостара. Этот станд не так силён физически, как предыдущие, не обладает гуманоидным телом, однако, одна его способность выделяет его от других стендов. Своей способностью Супер-спина он способен противостоять таким стандам, как Dirty Deeds Done Dirt Cheap и, возможно, даже станду, находящемуся в конце этой коллекции.
Основная способность: Супер-спин (если Tusk атакует этой способностью, абсолютно каждая клетка врага будет вращаться бесконечно), вращение ногтей, золотой прямоугольник, пространственная червоточина.
Остальные преимущества: Суперсила и сверхпрочность.
2) Made in Heaven — станд Энрико Пуччи. Тот потенциал разрушительной силы, которую имеет Made in Heaven, никто не смог одолеть. Несомненно, это — второй по мощи станд в мире.
Основная способность: Кража памяти, манипуляция временем и пространством, управление гравитацией.
Остальные преимущества: Потенциал развития и сверхпрочность, скорость возведена в абсолют.
1) Gold Experience Requiem — станд Джорно Джованны. Станд, способный существовать вне времени и пространства, способный обнулять всю энергию и силу. Gold Experience Requiem является идеальной формой станда, он бессмертен и способен одолеть абсолютно любого противника.
Основная способность: Манипуляция жизнью, возврат энергии к нулю, запуск бесконечных циклов смерти.
Остальные преимущества: Разрушительная сила, скорость, точность, потенциал развития, выносливость возведены в абсолют.
Также неясно предположение, может ли Tusk одолеть Gold Experience Requiem — способен ли GER вернуть к нулю то, что равно бесконечности?
0) The World Over Heaven — станд Дио, вознесённого на небеса. Это — сильнейший станд в истории, учитывая, что этот станд существует в альтернативной Вселенной. The World Over Heaven может одолеть даже Gold Experience Requiem — в то время, когда GER решит обнулить силу The World, Дио способен перезаписать реальность, где обнуления силы не проводилось.
Основная способность: Перезапись реальности, остановка времени.
Остальные преимущества: Разрушительная сила, скорость, точность, потенциал развития, выносливость возведены в абсолют.
Рассуждения насчёт ошибок в коллекции, ваших предположений и в целом обсуждения мира ДжоДжо очень приветствуется!
Gold Experience Requiem
Gold Experience Requiem
Stand Information
Aliases
Golden Wind Requiem (Localized Name)
Golden Spirit Requiem (YBA Name)
Namesake
Stand Type
Abilities
Stand Cry
Stand Origins
Affiliation
Physical Description
Appearance
Eye Color
Contents
Overview
Gold Experience Requiem (also commonly known as GER) is the Requiem form of Gold Experience. When Giorno Giovanna used a Requiem Arrow on Gold Experience, it achieved Requiem and became Gold Experience Requiem.
GER, in-game, has a couple of niches. It is one of five stands that can heal other players (the other four Stands being Gold Experience, The World Over Heaven, Mr. President and Crazy Diamond.) It also serves as a support stand within Steel Ball Run, while being able to do increased damage with its Awakening ability, which can also stack with Hamon Punch from the Hamon skill tree. This increases the Stand’s damage to that that rivals King Crimson Requiem and D4C: Love Train.
The main ability exclusive to GER, however, is the «Return to Zero» ability. This negates various things such as Time Stop or Time Erasure, being able to avoid any potential combos. It also works to unequip the stands of people nearby, which can be extremely dangerous if used properly. Within a barrage, it also gives the user I-frames to escape a combo in progress. Even if Return to Zero is under cooldown, GER can passively move within paused time for around three seconds.
Gold Experience Requiem was considered by many to be one of the best Stands in-game. Every move is offensive, even the healing is powerful, with its self-healing and others. Its only real weakness is its damage, which can be removed as a flaw with Awakening which can also stack with Hamon Punch from the Hamon skill tree. This has since changed due to scorpions from life beam (GER’s main source for a lot of damage) having a lot more endlag, resulting in players not being able to immobilize opponents with barrage [or any one of a myriad of other moves] quick enough.
Skills
E — Stand Barrage: Gold Experience Requiem sends out a flurry of fast punches that deals 1.2 points of damage per hit (1.8 in awakening, 1.5 with Hamon, 2.3 with both).
R — Stand Barrage Finisher: GER throws a heavy punch. Deals 14.5 damage (21.8 with awakening).
T — Self Distribution: GER heals the user for 49.5 health (74.3 with awakening).
Y — Life Distribution: GER heals 49.5 health to others (74.3 with awakening).
U — GER Awakening: When activated, this ability boosts your movement speed (you also hover instead of walk), and damage. You also gain 20% HP back. When you kill someone in this mode, they are put in the Infinite Death Loop Cutscene. (3 mins, 50 second cool-down.) You cannot be stand-crashed in this mode.
J — Return To Zero: GER cancels all time-related moves. When used to cancel time-related moves, the victim is sent into a cutscene, unable to do anything, with GER telling them «You will never reach the truth.» It disables Stands and prevents action, leaving your opponent defenseless. You can use the move right before the enemy uses a barrage or beatdown and it gives an incredible amount of I-frames.
H — Tree Summon: GER punches the ground, creating a tree which sends the user upwards and damages anybody nearby for 12 damage(18 with awakening).
GER glows when Nullification Zero is active. The visuals are an iconic reference to Giorno vs. Diavolo, the climax battle of Golden Wind.
G — Nullification : Zero: GER and its user does a pose and shows off a yellow bright light. If the opponent attempts to hit them, clones will appear behind them and render them immobile, but they can use Stand Barrage. The user and GER are able to attack the opponent freely for 5 seconds while this is happening. Missing this counter results in the user being punished with end-lag.
Z — Summon Lifeform: GER barrages the ground to summon a Hawk that attacks the nearest enemy, dealing 34.9 damage.(52.3 with awakening) This move doesn’t work if the user is not on the ground.
X — Life Beam Of Creation: GER shoots a powerful beam using a rock at the enemy, dealing 22 damage on direct contact. (33 with awakening) If the beam misses, it will summon 4 scorpions to attack the nearest enemy, with each Scorpion dealing 11.9 damage. (each scorpion deals 17.3 damage with awakening)
Awakening Mode
When in Awakening Mode, Gold Experience Requiem’s speed far exceeds the power of most of the stands in the game. When activated, the user temporarily gains a 50% Attack Power buff, higher base movement speed, jump height, a Defense buff as well as a 20% health regeneration boost. This also boosts your Stand’s Barrage Speed. These buffs makes an Awakening GER a force to be reckoned with even when facing multiple people.
It should also be noted that the damage boost of Golden Experience Requiem’s awakening exceeds that of all other awakening-type moves in the game, such as Star Platinum: The World’s Combat Precision mode and Rage Mode. However, due to GER’s low destructive power, other Rage and Awakening stands will generally out-damage GER in a fight, because as of the v0.88 update GER has, effectively, no reliable offensive options.
When GER’s Awakening is active, the climax of il vento d’oro will begin to play.
Return To Zero (RTZ)
Return to Zero (R.T.Z) is Gold Experience Requiem’s signature move, costing a massive eight points; this move counters a majority of time related moves.
When watching this cutscene, players are stunned for a brief time and their Stands are not summoned, even when not negating a time-related move. Return to zero negates the following moves:
Note: For Time Erase, Dimension Hop and Dimension Dip, only people who are in the dimension or erased time will witness the cutscene. All other players nearby will simply have their Stands unsummoned.
Furthermore, Return to Zero can be used to escape combos and is sometimes used to escape barrages after GER uses its full barrage.
Infinite Death Loop
The Infinite Death Loop is a cutscene activated when someone dies to a Gold Experience Requiem during its awakening state.
The target will be sent to a cutscene of a plane crash, and then a car crash. They will then see a black screen with dialogue saying «Am I. Finally Dead Yet. » The screen will then say «No. Not yet. Not until time itself is gone. » The player will then say «Who are you. What is this. » The screen will then switch and say «This. Is. Requiem. » You will then see numbers rapidly increasing all the way to 500, which will cause it to read ∞. This concludes the Infinite Death Loop.
Skill Tree
Enlightened: Increases duration of Awakening Mode
Distribution: Buffs Self-Distribution’s heal
Tree Manipulation: Increases the size of the tree
Life Manipulation: Buffs the Life Form
Gold Experience
«Oh, spare me. Did you really think such a favorable outcome. awaited scum like you!?» —Giorno Giovanna
Gold Experience
Stand Name
Stand User
Status
Stats
Destructive Power
Speed
Durability
Gold Experience (or simply «GE«) is the Stand of Giorno Giovanna, the main Protagonist of Vento Aureo/Golden Wind. It is a fast close-ranged Stand that possesses the ability to give life to a non-living thing. Gold Experience also possesses the ability to create flesh or organs, and detect life with its life giving ability. In-game, Gold Experience is a fairly quick stand with average damage. It also has a reflecting move and a move that creates a scorpion that independently attacks the closes player/NPC. It also has a strong healing move, which heals the most HP out of all healing moves (excluding KQ’s BTD). Gold Experience can evolve into Gold Experience Requiem, by using the Requiem Arrow and pressing J, you are able to temporarily transform into Gold Experience Requiem.
Appearance
Gold Experience is a humanoid Stand, mainly colored gold (as shown by its name), that has some brown areas on the upper hand, as well as purple on both knees and both sides of its chest.
Golden Experience is a humanoid Stand of slender build and average height, similar to Giorno’s body type. The top of its head is similar to that of a typical helmet of a soldier, with curved markings similar to the letter J coming down from the eyes on both sides. There are stylized wings on its shoulders and large ladybugs all over its body, which seem to parallel the ladybug emblems present on Giorno’s design.
Its design is based on the scarab beetle, as a symbol of creation in ancient Egypt, and on ladybugs, symbolizing regeneration, with its angel wings as a symbol of peace.
It wears slings, similar to the suspenders on DIO’s pants.
Befitting its name, Gold Experience is portrayed in most media featuring it in a shade of yellow, but changing colors for some of its details, most notably its ladybugs ornaments.
Attainability
Gold Experience can be obtained by using an Arrow on Standless.
Gold Experience
Gold Experience
Stand Information
Aliases
Golden Wind (localized name)
Namesake
Stand Type
Abilities
Stand Cry
Stand Origins
Relatives
Affiliation
Physical Description
Stand Appearance
Eye Color
Contents
Overview
Gold Experience is the Stand of Giorno Giovanna, the main protagonist in JoJo’s Bizarre Adventure: Vento Aureo. The Stand is known for its ability to give life to inanimate objects. It can be obtained by a Stand Arrow. There is a 2.5% chance of obtaining Gold Experience.
Using a Requiem Arrow, Gold Experience can be turned into the much more powerful Gold Experience Requiem at Prestige 1. This Stand has been renamed «Golden Spirit» in-game in order to avoid copyright issues.
Gold Experience by itself, is a mediocre stand, but its saving grace is its life-giving powers, Gold Experience can create trees, make frogs, and shoot eagles, all of which can be used offensively. Its Seven Page Beatdown is also useful, although slow and most likely damage-dealing only instead of disorienting, unlike Star Platinum: The World’s Ora Beatdown. It’s recommended to try to get this Stand mainly for its Requiem counterpart, which is much stronger. Overall, Gold Experience is a decent stand, but its Requiem overshadows it.
Skills
H- Tree Creation: Gold Experience summons a tree underneath you, damaging and flinging your opponent upwards. This can also be used to climb buildings. The tree size can be upgraded by putting skill points into Tree Manipulation. If you are lagging a lot then you will often just fall off.
Skill Tree
Distribution: Increases the amount of health healed.
Tree Manipulation: Increases the size of the tree summoned.
Life Manipulation: Buffs the life form.
«Self Distribution»: 1 point, heals the player.
«Distribute Life»: 2 points, heals players in the vicinity that are hit by the punch.
«Summon Tree»: 1 point, summons a tree from under the player to be used as an escape route or offensively.
«Summon Life Form»: 2 points, summons a bird which attacks the enemy.
Gold Experience Requiem
Gold Experience Requiem
Japanese Name
Localized Name
Namesake
Manga Debut
Anime Debut
Game Debut
Japanese
Voice Actor
Voice Actor
Destructive Power | Speed | Range |
---|---|---|
∅ (Null) | ∅ (Null) | ∅ (Null) |
Persistence | Precision | Developmental Potential |
---|---|---|
∅ (Null) | ∅ (Null) | ∅ (Null) |
“ | You will never arrive at the reality that will occur! None who stand before me shall ever do so, no matter what abilities they may wield! | ” |